logo aryam

هیلینگ ایمپلنت چیست

کاربرد هیلینگ ایمپلنت چیست

هیلینگ ایمپلنت

ایمپلنت دندان و کاربرد هیلینگ در ایمپلنت

امروزه از ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان دست رفته استفاده می کنیم با اینکار هم زیبایی ظاهری بیشتری را برای دندان های خود انتخاب نموده ایم و هم اینکه روش کاشت ایمپلنت دندان دارای دوام و کارایی زیادی بوده و در صورت مراقبت های مناسب می تواند تا مدت های طولانی و حتی تا پایان عمر برای فرد باقی بماند.
ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی بوده و پایه ایمپلنت در استخوان فک قرار داده می شود و همچنین از مزایای دیگر آن اینست که به دندان های مجاور نیز هیچ آسیبی وارد نمی شود، در این مقاله می خواهیم بصورت ویژه در مورد هیلینگ ایمپلنت صحبت کنیم.

هیلینگ ایمپلنت چیست ؟

هیلینگ به ایمپلنت دندان متصل است و بصورت سیلندرهای فلزی گنبدی شکلی هستند که در بالای لثه قرار می گیرند و دارای ارتفاع 2 الی 10 میلی متر هست و متریال از آلیاژهای تیتانیوم و یا خود تیتانیوم می باشد، می توان گفت کاربرد هیلینگ در ایمپلنت بسیار مهم می باشد. از نقش های اصلی هیلینگ در ایمپلنت دندان این می باشد که مانع از نفوذ جسم خارجی و باکتری ها به داخل پایه ایمپلنت می شود.

هیلینگ ایمپلنت

هیلینگ ایمپلنت چیست

کاربرد هیلینگ ایمپلنت

می توان گفت که از بزرگترین مزایای بستن هیلینگ بر روی ایمپلنت دندان این می باشد که قسمت فوقانی آن را از محیط بیرون و از آلودگی ها حفظ می کند.
از مزایای دیگری که هیلینگ ایمپلنت دارد باعث حفظ سلامتی و مدیریت بافت نرم (لثه) ایمپلنت می گردد و باعث می شود تا به لثه فرم و شکل خاص داده شود و ایمپلنت پس از تکمیل تقریباً مانند دندان طبیعی به نظر می رسد.
شکل و اندازه نهایی روکش ایمپلنت نیز از طریق هیلینگ معین می شود زیرا هیلینگ موجب می شود لثه فرم و شکل خاصی پیدا کند.
از مزایای دیگر استفاده از هیلینگ ایمپلنت این می باشد که موجب می شود از رشد لثه بر روی ایمپلنت جلوگیری شود. هیلینگ های ایمپلنت دندان دارای طول و قطر متفاوتی می باشند و البته کاربرد آنها نیز در بهبودی تفاوت دارد.

هیلینگ ایمپلنت

کاربرد هیلینگ ایمپلنت

هیلینگ ایمپلنت طی دو مرحله جراحی بر روی پایه ایمپلنت گذاشته می شود در صورتی که کاشت ایمپلنت دارای دو مرحله باشد بعد از مرحله بازسازی استخوان، کاوراسکرو از روی پایه ایمپلنت برداشته می شود، و هیلینگ روی آن قرار داده می شود.
بعد از دو هفته هیلینگ نیز باز می شود تا مراحل قالب گیری ایمپلنت انجام شود اما دوباره هیلینگ بسته می شود.
متریال استفاده شده در هیلینگ ایمپلنت عبارت است از : پلی اکسید متیلین، فلز تیتانیوم، زیرکونیا.

برخی از مزایای دیگر هیلینگ را اینگونه می توان نام برد :

  • هیلینگ موجب مشخص شدن محل نهایی ایمپلنت می شود.
  • هیلینگ اجازه افزایش زیبایی ظاهری را به ایمپلنت می دهد زیرا هیلینگ موجب شکل گیری طبیعی لثه پس از جراحی ایمپلنت می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =