logo aryam

مراقبت های بعد از جراحی لثه

مراقبت های بعد از جراحی لثه

جراحی لثه یا پریودنتال به منظور رفع نسوخ متورم و آماسی از لثه می باشد. علل متفاوتی از جمله پوسیدگی دندان، کشیدن سیگار ، تغذیه نامناسب، دیابت باعث از بین رفتن و آسیب بافت های لثه می شود. جراحی لثه با دو هدف درمانی و زیبایی انجام می شود. در این مقاله به بررسی مراقبت های بعد از جراحی لثه خواهیم پرداخت.

انواع جراحی لثه

  1. جراحی فلپ لثه
    این جراحی برای درمان بیماری های لثه از جمله پریودنتیت می باشد که با برداشتن بافتی از لثه و پاک کردن محل بافت برداشته شده از جرم و پلاک انجام می شود.
  2. جراحی لثه برداری
    در این جراحی بافت های لثه اضافی از لثه برداشته می شود. با این اقدام امکان بهداشت دهان و عدم پوسیدگی دندان فراهم می شود.
  3. جراحی ترمیم پلاستیک لثه
    در برخی موارد لثه ها دارای عقب رفتگی بوده و روی دندان ها بافت لثه ای وجود ندارد. برای ترمیم و اصلاح بافت های لثه که دارای چنین ظاهری هستند از جراحی ترمیم پلاستیک لثه استفاده می شود. در برخی موارد از بافت های سقف دهان برای پیوند لثه استفاده می شود.
  4. جراحی پیوند لثه
    زمانی که لثه دچار تحلیل شده باشد یا قدرت نگه داشتن ریشه دندان را ندارد از پیوند لثه استفاده می شود.
  5. جراحی زیبایی لثه
    این جراحی برای تغییر شکل لثه هایی است که عقب رفته و ریشه دندان را نمایان می کند. با انجام برش هایی در لثه بافت های لثه در کنار دندان قرار می گیرد.

اقدامات بعد از جراحی لثه

  1. بعد از جراحی لثه از داروی مسکن برای تسکین دردهای احتمالی تا دو روز استفاده کنید. مصرف داروها حتما با تجویز پزشک باشد.
    برای کاهش تورم و خونریزی و درد بعد از جراحی لثه پک یخی که پزشک به شما می دهد را به طور مرتب تا هنگام خواب بر روی لثه جراحی شده قرار دهید.
  2. خوردن سوپ و شیر سرد بعد از 2 ساعت از گذشت جراحی بلامانع می باشد .
  3. مدت زمان بهبودی تورم بعد از جراحی لثه 3 الی 4 روز می باشد. در صورتی که مدت زمان آن بیشتر شود و تورم همراه با خونریزی زیاد باشد حتما با پزشک خود در تماس باشید.
  4. در حین جراحی لثه از خمیر جراحی برای ترمیم محل زخم بر وری لثه استفاده می شود. این خمیر بعد از دو روز سفت می شود. برای نگهداری از این خمیر از خوردن غذاهای سفت جلوگیری کنید. این خمیر باید تا یک هفته در محل زخم قرار بگیرد .
Rate this post

1 دیدگاه

  1. sorenstore.com گفت:

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 13 =