logo aryam

فاصله زمانی بین کشیدن دندان و ایمپلنت

ایمپلنت

فاصله زمانی بین کشیدن دندان و ایمپلنت

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که فاصله زمانی بین کشیدن دندان و ایمپلنت چقدر باید باشد. در پاسخ باید گفت با توجه به میزان این فاصله چهار نوع درمان مختلف را می توان پیش رو داشت.

اولین نوع ایمپلنت نوع فوری آن می باشد، در ایمپلنت فوری بعد از آنکه دندان کشیده می شود به سرعت یک دندان را روی آن ایمپلنت می کنند البته به یاد داشته باشید که این نوع ایمپلنت که با نام ایمپلنت فوری نیز شناخته می شود در دسته درمان های پیشرفته محسوب می شود و نیاز به تخصص دارد و بیشتر برای دندان های جلو استفاده می شود که بی دندانی برای آنها مشکل آفرین می باشد. برای اجرای این نوع ایمپلنت حتما به متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت

دومین مدل کاشت نوع دوم می باشد، در این روش بین 4 تا 8 هفته بعد از کشیدن دندان اقدام به ایمپلنت و کاشت آن می کنند. این روش نیز بیشتر برای دندان های جلویی قابل استفاده است.

کاشت نوع سوم، این کاشت بعد از گذشت 12 تا 16 هفته از دندان کشیدن صورت می پذیرد. در این روش بافت نرم لثه کاملا سفت و استخوانی شده است و کاشت ایمپلنت روی آن بسیار آسان است ولی تنها عیب آن این است که پروسه بی دندانی طولانی تر خواهد شد به همین دلیل بیشتر برای دندان های پشتی انجام می شود.

در کاشت مدل چهارم نیزاجرای ایمپلنت بعد از 16 هفته صورت می پذیرد و از آنجایی که مدت بی دندانی بسیار طولانی است بیشتر برای مواردی که نیاز به جراحی وسیع دارند صورت می پذیرد.

یکی از بهترین روش های کاشت دندان ایمپلنت دندان می باشد که این روزها در دسته جراحی های زیبایی قرار گرفته است.

اگر شما هم تصمیم دارید که دندان های یک دستو زیبایی داشته باشید و می خواهید که آن را ایمپلنت کنید بهتر است قبل از اینکه بخواهید این کار را انجام دهید اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه بدست آورید.

نکات مهم قبل از ایمپلنت دندان

امروزه کاشت دندان بسیار سریع و ساده شده است اما دانستن یک سری نکته قبل از ایمپلنت کرده دندان وجود دارد که خوب بدانید این نکات عبارتند از:

  • انتخاب دندانپزشک
  • اطلاع از قیمت ایمپلنت
  • اطلاعات درباره مدت زمان ایمپلنت
  • ایمپلنت در چند مرحله انجام می شود
ایمپلنت دندان چیست

ایمپلنت چیست

ایمپلنت چیست

با پیشرفت تکنولوژی و علم دیگر از دست دادن دندان یک معضل نمی باشد. با اختراع ایمپلنت جایگزین مناسبی برای دندان از دست داده به وجود آمده است. ایمپلنت ها به واسطه جراحی در میان لثه قرار می گیرد. در واقع با عمل جراحی لثه، محل بدون دندان خارج شده و به جای آن لثه مصنوعی ( ایمپلنت ) جایگزین می شود. پس از جوش خوردن محل جراحی قسمت تاج ایمپلنت که شکل دندان واقعی است روی ایمپلنت قرار می گیرد. البته شرایطی نیز برای کاشت ایمپلنت برای بیمار وجود دارد. این شرایط شامل :

استخوان فک بیمار به مقدار کافی قوی باشد تا تحمل لثه مصنوعی را داشته باشد. چنان چه که استخوان فک بیمار به مقدار کافی قوی نباشد توسط تقویت استخوان یا پیوند استخوان، استخوان فک را تقویت می کنند. علاوه بر این شرایط دندان های کناری ایمپلنت باید در شرایط و سلامت کامل باشند.

از زمان جراحی تا پیوند تاج دندان به ایملنت تقریبا 6 ماه زمان لازم است تا پیوند کاملا جوش بخورد. از مزایای ایمپلنت می توان به طبیعی بودن آن اشاره کرد زیرا که کاملا شبیه دندان واقعی طراحی و ر نگ میشود تا با سایر دندان های شما هماهنگی داشته باشد. موضوع دیگر که جزو نقطه قوت ایمپلنت است این است که برخلاف دندان مصنوعی  نیروی کامل دندان واقعی را دارد البته طی تحقیقات مشخص شده که ایمپلنت ها 5 برابر دندان اصلی قوی تر است. چنان چه که از ایمپلنت دندان به جای دندان مصنوعی استفاده کنید دردسر چسب، جا به جایی و تکلم را نخواهید داشت. همچنین باید گفت که ایمپلنت ها راه حل دائمی برای جای خالی دندان است و نیازی به تعویض آن تا پایان عمر نمی باشد. در عین حال زیبایی صورت و دهان را حفظ کرده و تاثیر مثبتی بر آن خواهد گذاشت.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =