logo aryam

سوالات متداول کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان نیز مانند دندان طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد . در صورتی که در طول روزمسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید به هیچ وجه دهان بوی نامطبوعی نمی دهد. البته نحوه انجام این روش توسط دندانپزشک نیز در این موضوع بی تاثیر نیست در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید . زیرا در صورتی که به درستی انجام نشود فاصله ای بین پوسته ونیر و دندان ایجاد می شود که باعث بوی بد دهان می شود . در این صورت باید کامپوزیت تعویض شود.

بستگی به شرایط روکش دندان دارد .در صورتی که روکش دارای شرایط خوبی باشد برای هماهنگی با سایر دندان های ونیر شده می توان از کامپوزیت استفاده کرد . اما اگر روکش دارای شرایط نامناسب باشد باید روکش تعویض شده و از جنس سرامیکی استفاده کرد . این کار را باید با صلاحدید دندانپزشک انجام داد .

این مورد نیز مشابه روکش می باشد و در صورتی که دارای شرایط ایده آل باشد می توان کامپوزیت انجام داد در غیر اینصورت باید روکش دندان ایمپلنت شده را تعویض کرد .

از آنجائیکه بعد از کامپوزیت دندان موقعیت لب مشخص می شود بهتر است بعد از درمان جراحی بینی را انجام داد .

خیر .انجام درمان های دندانپزشکی در دوران بارداری در صورتی که اورژانسی و فوری نباشد ضرورتی ندارد . در صورتی که دندانپزشک انجام کامپوزیت ونیر را در دوران بارداری ضروری دانست می توان در سه ماهه دوم بارداری انجام داد و جای نگرانی برای مادر و جنین نیست .

طبق باور اشتباه بسیاری از افراد کامپوزیت مانعی از پوسیدگی و انواع آسیب به دندان می باشد . با کامپوزیت لایه ای ظریف و نازک روی دندان قرار می گیرد که به صورت بافتی از دندان می شود و مانند سایر دندان ها در صورت عدم مراقبت دچار پوسیدگی و آسیب می شود .