logo aryam

سوالات متداول لمینت دندان

خیر افرادی که دارای شرایط ذیل می باشند نمی توانند لمینت انجام دهند.
• افرادی که دارای عادات دهانی مانند دندان قروچه هستند نمی توانند لمینت انجام دهند . زیرا به مروز زمان به مواد آن آسیب رسانده و در نهایت باعث شکستگی آن می شوند.
• افرادی که دارای پوسیدگی زیاد در دندان ها می باشند کاندید مناسبی برای این روش زیبایی نیست . در صورتی که فرد تمایل به انجام لمینت دارد باید ابتدا پوسیدگی دندان را درمان کنند .
• در افرادی که سایش مینای دندان زیاد می باشد به دلیل ناکافی بودن بافت مینای دندان نمی توانند از لمینت استفاده کنند . معمولا در این موارد از روکش دندان استفاده می شود.

اغلب لمینت ها از جنس سرامیک می باشد . این نوع مواد به گونه ای می باشد که با بدن سازگاری داشته و حساسیتی برای فرد ایجاد نمی کند .

لمینت ها نسبت به کامپوزیت از مقاومت بیشتری برخوردار می باشد و ماندگاری رنگ ان نیز بیشتر است . تنها مزیت کامپوزیت نسبت به لمینت اینست که در صورت آسیب یا شکستگی به راحتی ترمیم می شود اما در لمینت اینگونه نیست و باید مجدد از دندان فرد قالبی تهیه شود و هزینه بیشتری هم نسبت به کامپوزیت دارد .

به طور کلی لمینت برای سفید کردن و منظم کردن دندان ها و بهبود طرح لبخند فرد می باشد که علاوه بر از بین بردن تیرگی ها و بدشکلی های دندان زیبایی به دندان های فرد می بخشد . روش های دیگری برای سفید کردن دندان وجود دارد که با توجه به صلاحدید دندانپزشک مورد استفاده قرار می گیرد .

خیر . به طور کلی لمینت در مواردی که دندان های دارای بی نظمی خفیف می باشد کاربرد دارد و در مواردی که دندان ها در موقعیت نامناسب و روی هم قرار گرفته باشند نمی توان از لمینت استفاده کرد . در این موارد دندانپزشک ارتودنسی را توصیه می کند.

ماندگاری لمینت به جنس مواد تشکیل دهنده آن و مراقبت های فرد بستگی دارد . میانگین طول عمر لمینت کامپوزیتی 10 سال و سرامیکی 16 سال می باشد که ممکن است در افراد دیگر بیشتر یا کمتر باشد .