logo aryam

سن مناسب لمینت

سن مناسب لامینت

لامینت روش درمان و اصلاح دندان هایی که دچار فرسایش و تغییر رنگ می باشد استفاده می شود.همچنین برای از بین بردن فواصل دندان و یکدست کردن آن ها از لامینت استفاده می شود. با بالا رفتن سن دندان ها دچار تغییراتی مانند تیره شدن و زرد شدن می شود. لامینت به عنوان روش درمانی به زیبایی و بهبود طرح لبخند کمک فراوانی می کند. برای انجام لامینت جهت یکدست کردن دندان ابتدا قسمتی از دندان را تراش داده و لایه ای از جنس سرامیک بر روی آنها قرار می دهد. لامینت دارای جنس ها و رنگ های مختلف می باشد که با توجه به انتخاب بیمار و تشخیص دندانپزشک متخصص از این روش استفاده می شود.

علل لامینت دندان

1. دندان ها در اثر افزایش سن دچار تغییر رنگ و تیرگی می شوند که برای اصلاح آن از لامینتی که معمولا رنگ دندان می باشد استفاده می شود.
2. افرادی که از آب های چاه استفاده می کنند لکه های سفیدی بر روی دندان های آنها ایجاد می شود که علت آن مواد فلورید موجود در آب می باشد که تنها با انجام لامینت می توان این لکه های موجود در دندان را از بین برد.
3. زنان در دوران بارداری به دلیل استفاده از برخی داروها مانند قرص تتر اسایکلین دچار تغییر رنگ در دندان های نوزاد می شوند.
نکته قابل توجه اینست که حتما برای انجام لامینت به پزشک متخصص مراجعه شود زیرا در غیر اینصورت دندان ها آسیب دیده و در مواردی قابل جبران نمی باشد. همچنین برخی از افراد نیاز به لامینت نداشته و با روش های دیگر مانند کامپوزیت می توان اشکالات آن را برطرف کرد.

سن مناسب لامینت

لامینت را در بعد از بلوغ فرد می توان انجام داد و برای کودکان به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا دندان ها در این سن به رشد کامل نرسیده و در صورت گذاشتن لامینت به تدریج شکل لثه نسبت به قبل تغییر می کند و در نتیجه موجب بدفرمی دندان ها می شود. در صورتی که در این سن احتیاج به لامینت باشد با تشخیص پزشک از کامپوزیت ونیر یا ایمپلنت استفاده می شود.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

لامینت دندان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

 

.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =