logo aryam

درد دندان عقل

درد-دندان-عقل

درد-دندان-عقل

درد دندان عقل

بسیاری از افراد به دلیل ترس از درد دندان کشیدن به دندانپزشک مراجعه نمی کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در شاخه دندانپزشکی فرد دردی در فرآیند درمان احساس نمی کند. استفاده از داروهای آرامبخش در دندانپزشکی باعث می شود که درد و ناراحتی برای فرد ایجاد نمی کند.

درد-دندان-عقل

درد-دندان-عقل

کشیدن دندان عقل درد دارد ؟

دندان عقل، مجموعه سوم و نهایی مولر هستند که اکثر افراد در دوران نوجوانی یا اوایل دوران بیست سالگی می گیرند. گاهی اوقات این دندان ها می توانند در صورتی که سالم و مناسب به نظر می رسند، به عنوان دارایی ارزشمند برای دهان باشند، اما اغلب آنها دچار ناهماهنگی شده و نیاز به کشیدن دارند.

تاثیر دندان عقل بر دندان ها

هنگامی که دندان عقل ناهموار می شود، ممکن است به صورت افقی قرار بگیرند، به طرف دندان های مولد دوم یا به دور آنها زاویه داشته باشند، یا به سمت داخل یا عقب زاویه داشته باشند. نا هماهنگی دندان عقل می تواند ترتیب دندان ها را از بین برده یا به دندان های مجاور آسیب برساند. رشد جزئی دندان عقل فضایی برای رشد باکتری ها ایجاد می کند تا بتواند در اطراف دندان وارد شده و باعث عفونت شود که منجربه درد، تورم، سختی چانه و بیماری لثه می شود. دندان عقلی که نیمی از آن رشد کرده نیز بیشتر در معرض پوسیدگی دندان و لثه قرار دارند، زیرا موقعیت سخت آنها باعث می شود بهداشت آنها و مسواک زدن آنها دچار مشکل شود.

از دندانپزشک خود در مورد موقعیت دندان های عقل خود سوال کنید. او ممکن است از اشعه ایکس برای ارزیابی دقیق و هماهنگی دندان های عقل استفاده کند. دندانپزشک همچنین می تواند شما را به جراح دندان ارجاع دهد.

دردکشیدن دندان عقل

دندانپزشک یا جراح دهان ممکن است توصیه کند که دندان های عقل حتی قبل از رشد کامل کشیده شود. این کار نه تنها برای جلوگیری از کشیدن دردناک و پیچیده تر انجام می شود که ممکن است چند سال بعد انجام شود. بلکه از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می شود. کشیدن دندان عقل در جوانان آسان تر است، زیرا در این زمان ریشه دندان عقل هنوز کامل نشده و استخوان کم است. در افراد مسن، زمان بهبودی بیشتر طول می کشد.

نحوه کشیدن دندان عقل

سهولت کشیدن دندان عقل که توسط دندانپزشک یا جراح دهان انجام می شود به موقعیت و مرحله توسعه و رشد دندان عقل بستگی دارد. دندان عقل که به طور کامل از طريق لثه رشد می کند، به آسانی مانند هر دندان ديگر کشیده می شود. با این حال، یک دندان عقل که در زیر لثه ها درست در استخوان جمجمه قرار دارد، نیاز به ایجاد برش در لثه ها و سپس حذف بخش استخوانی که روی دندان قرار دارد،می باشد .

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =