logo aryam

جنس لمینت دندان

جنس-لامینت-دندان

جنس-لامینت-دندان

لمینت دندان، جهت یک رنگ کردن و یکدست کردن دندان با استفاده از سطح نازکی از لایه انجام می شود. افراد با اهداف متفاوت از این روش استفاده می کنند.برخی از افراد برای زیبایی دندان و از بین بردن رنگ تیره و زرد دندان هایشان از لمینت استفاده می کنندو در بسیاری از موارد جهت ترمیم و اصلاح پوسیدگی به کار می رود. برای قسمتهایی از دندان که بر اثر پوسیدگی از بین رفته اند لمینیت هایی از جنس سرامیک برای جایگزینی آن ها استفاده می شود. این پوشش علاوه بر ترمیم قسمتهای از بین رفته باعث افزایش استحکام دندان ها می شود . در این مقاله به بررسی جنس لمینت دندان خواهیم پرداخت.

جنس-لامینت-دندان

جنس-لامینت-دندان

جنس لمینت

دو نوع جنس لمینیت دندان وجود دارد. یک نوع لمینیت از جنس سرامیک است و نوع دیگر از جنس کامپوزیت. در زیر به بررسی هر کدام از این دو مورد خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

لمینت سرامیکی

برای ترمیم دندان های پوسیده و از بین رفته لمینیت از جنس سرامیک پیشنهاد می شود. در این روش ابتدا دندان های آسیب دیده و بد فرم بررسی می شود سپس این دندان ها تراش می خورد. کارشناس از دندانها قالب می گیرد و این فرآیند 7 تا 10 روز به طول می انجامد. پس از قالب گیری از دندان ها روکشی تهیه شده و بر روی دندان ها قرار می گیرد. با این روش دندان ها یکدست و یکرنگ می شود.

لمینت کامپوزیتی

شایع ترین روش برای لمینیت به دلیل سرعت عمل و کمترین دردسر می باشد. از مزایای این  روش انتخاب میزان سفیدی رنگ برای فرد می باشد. برای انجام آن یک جلسه برای درمان کافی است در صورتی که در روش لمینیت سرامیکی به چند جلسه نیاز می باشد. در این روش در صورت آسیب دیدن قسمتی از لمینیت ها می توان با انجام اقداماتی ساده قسمت های آسیب دیده را اصلاح کرد در صورتی که در لمینیت سرامیکی حتما باید قالب دندان جدیدی جایگزین لمینیت آسیب دیده کرد و این پروسه را زمان بر و پرهزینه می کند.

مهم ترین موارد کاربرد لمینیت

  • یک رنگ کردن دندان ها
    رنگ لمینیت ها همرنگ دندان می باشد. برای دندان هایی با رنگ تیره و زرد استفاده می شود. این لمینیت با هدف زیبایی برای داشتن دندان های سفید و یکدست استفاده می شود.
  • خوش فرم کردن دندان
    دندان های شکسته یا جلو افتاده و روی هم قرار گرفته شکل بدی به دندان ها می دهد. لمینیت با استفاده از لایه نازکی دندان ها را پوشش می دهد و باعث لبخند زیبایی در افراد می شود.
  • پوسیدگی دندان
    جهت ترمیم دندان ها و ایجاد مقاومت در آن ها از این روش استفاده می شود.

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660

سوالات متداول جنس لمینت دندان

  1. لمینیت دندان از چه جنسی است؟
    لمینیت های دندانی دو جنس مختلف دارند. اول لمینیت های کامپوزیتی هستند که در اصطلاح به آنها کامپوزیت ونیر می گویند و دندان ها را فوق العاده درخشان و زیبا می کند. دومین لمینیت از جنس سرامیک است و استحکام و دوام بیشتری نسبت به لمینیت کامپوزیتی دارد.
  2. کاربرد های لمینیت دندان چیست؟
    لمینیت های دندانی می توانند دندان ها را خوش فرم و یکدست کنند. از سوی دیگر به یک رنگ شدن دندان ها و استحکام آنها کمک شایانی خواهند کرد.
  3. ترمیم دندان ها به با لمینیت کامپوزیتی چقدر زمان می برد؟
    می توان گفت که کار با لمینیت های کامپوزیتی بسیار آسان است. در واقع کامپوزیت کردن دندان ها در یک جلسه شده و برای هر واحد حدودا فقط یک الی دو ساعت زمان خواهد برد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =