logo aryam

تفاوت بین ایمپلنت و دندان مصنوعی

تفاوت-بین-ایمپلنت-و-دندان-مصنوعی

تفاوت-بین-ایمپلنت-و-دندان-مصنوعی

تفاوت بین ایمپلنت و دندان مصنوعی

تحقیقات اخیر نشان می دهد که حدود 77٪ از افراد که در گروه سنی 35-54 سال قرار دارند، حداقل یک دندان خود را به عللی از جمله تصادف، پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا شکستگی دندان از دست داده اند. برای درمان دندان از دست رفته، دو گزینه اصلی کاشت دندان وجود دارد:

ایمپلنت دندان

– دندان مصنوعی

ایمپلنت نوعی روش کاشت دندان می باشد که با جراحی دندانی در جای ثابت در دهان قرار می گیرد . در این روش دندانی ازجنس تیتانیوم که سازگار با بدن بوده در فضای مورد نظر از طریق پیچ بر روی استخوان فک متصل می شود. در روش کاشت به روش دندان مصنوعی قالبی تهیه شده و در زمان کمی بر روی فضای خالی در دهان قرار می گیرد . این دندان متحرک بوده و می توان آن را از دهان خارج کرد . در ادامه به تفاوت این دو روش و مزایای هر کدام از آنها می پردازیم.

تفاوت-بین-ایمپلنت-و-دندان-مصنوعی

تفاوت-بین-ایمپلنت-و-دندان-مصنوعی

تفاوت ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی

1. ایمپلنت دندان به عنوان جایگزین ریشه های دندان از دست رفته می باشد . دیگر با این روش امکان آسیب استخوان وجود ندارد. این در حالی است که پروتزهایی که در بالای لثه قرار دارند با ریشه های دندان یکپارچه نمی شوند. بنابراین، قادر به ارائه هر گونه دفاع در برابر خوردگی فک استخوان نیستند.

– ایمپلنت دندانی در موقعیت خود ثابت شده است که به عنوان یک دندان طبیعی عمل می کند؛ بنابراین لازم نیست که ایمپلنت را از دهان بخصوص برای تمیز کردن خارج کنید. این دندان های اطراف را از آسیب های غیر ضروری محافظت می کند در حالیکه پروتز نیاز به تمیز کردن و تعمیر و نگهداری دارد که برای این کار باید از دهان خارج شوند که می تواند باعث از بین رفتن سایر دندانهای سالم شود.
2. جنس به کار رفته در ایمپلنت تیتانیوم می باشد که با بدن سازگار است که در مقایسه با پروتزهای ساخته شده از پرسلن قوی تر است. بنابراین، ایمپلنت ها کمتر دچار شکستگی می شوند. همچنین بر خلاف پروتزهای دندانی، دارای دوام و ماندگاری بیشتری هستند که نیاز به جایگزینی و ترمیم ندارند.
3. ایمپلنت های دندانی طبیعی به نظر می رسد و فرد احساس می کنند دندان های اصلی خود را دارد . چنین احساس و احساس راحتی در مورد دندان مصنوعی موجود وجود ندارد.
4. همانطور که ایمپلنت دندان قابل جابجایی نیست، محدودیتی در خوردن برای بیمار ایجاد نمی کند. علاوه بر این ، فرد احساس ناخوشایند اجتماعی را به خاطر دندان از دست رفته ندارد.برعکس، اغلب گزارش می شود که دندان های مصنوعی در هنگام خوردن و صحبت کردن به سمت جلو حرکت می کنندکه به این دلیل است که پروتزها ثابت نیستند و فقط با استفاده از یک چسب در موقعیت خود نگهداری می شوند. این باعث می شود فرد نتواند به راحتی غذا بخورد و با فشار بیش از حد روی دندان مصنوعی به راحتی از بین می رود.

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =