logo aryam

بهترین برند کامپوزیت دندان

برند کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

امروزه استفاده از کامپوزیت های دندان برای ترمیم دندان های شکسته، زرد شده یا به هر نحوی نیازمند به ترمیم بین عموم مردم بسیار رایج است. متناسب با نیاز بیمار انواع مختلفی از کامپوزیت های دندان همراه با ویژگی های متمایز موجود هستند که دندان پزشک متخصص پس از بررسی دندان ها و ارائه ی اطلاعاتی در رابطه با بهترین مارک کامپوزیت دندان، یکی از آنها را برگزیده و برای دندان شما انجام می دهد.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

مزایای کامپوزیت دندان

  • کامپوزیت مورد استفاده از لحاظ رنگی با سایر دندان های شما کاملا مشابه است.
  • کامپوزیت دندان از لحاظ شیمیایی کاملا متصل با دندان شماست، پس به نحوی نقش محافظتی دارد.
  • به عنوان یک پرکننده دندان، می توان از کامپوزیت برای خرابی ها، پوسیدگی ها و … استفاده کرد.
  • برای کامپوزیت کردن، احتیاج به تراشیدن دندان نیست.
  • به سرعت روی دندان فیکس می  شوند.
  • میزان حساس شدن دندان ها را کاهش می دهد.

معایب کامپوزیت دندان

در مقایسه با کامپوزیت های آمالگام، دوام کمتری دارند.( در حدود 5 سال)

ممکن است در اثر جویدن مواد خوراکی سخت و سفت کنده شود.

در صورت مراقبت و احتیاط کردن، طول عمر کامپوزیت دندان بسیار بیشتر می شود و نسبت به روش های دیگر برای زیبایی و ترمیم دندان ها حداقل معایب را دارد.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

  • تا مدت کمی پس از کاشت کامپوزیت بر روی دندان، از خوردن و نوشیدن مواد خوراکی رنگی اجتناب کنید.
  • به طور منظم و روزانه از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.
  • می توانید از برخی دهان شویه های مخصوص نیز استفاده کنید.
  • اگز کامپوزیت دندانتان دچار پریدگی یا تغییر رنگ شد، نگران نباشید، به راحتی قابل ترمیم است.
مزایای کامپوزیت دندان

مراقبت از کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان های قدامی

به این نوع از کامپوزیت کامپوزیت های زیبایی هم گفته میشود، موقعی استفاده می شوند که ظاهر طبیعی و نرمال دندان پس از پایان کار از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. از مزیت های کامپوزیت های زیبایی این است که به راحتی پولیش دادده می شوند و درخششی ماندگار به دندان ها می دهند به همین دلیل است که مناسب برای زیبا سازی دندان های قدامی هستند.

این کامپوزیت ها مناسب برای تغییر رنگ، سایز و حالت دندان مورد نظر بدون احتیاج به تراشیدن هستند. همچنین از گستره رنگی وسیعی برخوردار هستند که کار را برای دندان پزشک متخصص کاشت کامپوزیت و بیمار بسیار ساده تر می کند.

کامپوزیت دندان های عقبی

این نوع از کامپوزیت کاملا مناسب برای دندان هایی است که در عقب واقع شده اند. فشار وارده بر دندان های عقبی به سبب جویدن و مواردی از این قبیل نسبت به دندان های جلویی بیشتر است پس طبیعتا باید از کامپوزیت دندانی برای این نواحی استفاده کنیم که مقاومت و دوامشان در برابر فشار های وراده بیشتر باشد. نتیجه ی کار، یک کامپوزیت دندان قابل اعتماد و با دوام در دندان های عقبی شما خواهد بود.

کامپوزیت های سیال

این کامپوزیت ها به دلیل سیالیت و سازگاری بالایی که دارند از دیگر انواع کامپوزیت متمایز هستند. سیال بودن این کامپوزیت ها کنترلشان را برای دندان پزشک متخصص بسیار ساده تر می کند. از این نوع کامپوزیت برای پر کردن و ترمیم حفره های کوچک مانند شکاف ها، سوراخ ها و پوسیدگی های کوچک موجود استفاده می کنند.

کامپوزیت های جهانی

این کامپوزیت ها برای زیبایی هم دندان های جلویی و هم عقبی طراحی شده اند و رنج وسیعی از رنگ ها را برای شبیه سازی با دیگر دندان ها در بر می گیرند. به سه صورت سرنگ، کپسول و سیال یافت می شوند.

کامپوزیت های خود درمانی

در این نوع از کامپوزیت، از تابیدن نور برای پلیمریزاسیون استفاده نمی کنیم. (از یک نور خاص برای فیکس کردن کامپوزیت بر روی دندان استفاده می شود.) به همین دلیل از این کامپوزیت ها برای ساخت هسته دندان استفاده می کنیم. (یعنی در مواردی که هسته تخریب شده ولی پل دندانی در وضعیت خوبی قرار دارد.)

در این مواقع از این کامپوزیت ها به عنوان یک قلاب برای ریشه غیر واقعی در پل دندانی استفاده می کنیم و همچنین استفاده دیگر این کامپوزیت ها در پر کردن یا ترمیم دندان های عقبی که با فشار زیادی رو به هستند، است.

کامپوزیت های ارتودنسی

از این کامپوزیت ها برای درمان دندان های نیازمند به ارتودنسی، جهات منظم کردن دندان های نامنظم، بستن گپ بین دندان ها و… استفاده می کنند.

برای انواع مختلف کامپوزیت ها، برندهای مختلفی وجود دارد که در اینجا ما به شما چند مورد آن ها را معرفی می کنیم.

امروزه از مارک های متفاوتی مانند Dentsply ،Coltene ،Kuraray ،3M Espe و … استفاده می کنند که ما مارک هایی همچون ایویکولار آی پی اس که دارای دوام، مقاومت و ثبات رنگ بالایی است و همینطور کازمادنت و اولترادنت که از دیگر مارک های خوب و مناسب برای کامپوزیت دندان هستند، را مورد استفاده قرار می دهیم.

در انتها باید بگوییم که در وهله اول تخصص و تبحر دندانپزشک در کاشت کامپوزیت اهمیت دارد و در وهله دوم مارک کامپوزیت. همچنین شما با مراقبت های روزانه و مناسب از کامپوزیت دندانتان در دوام و ماندگاری اش نقش به سزایی دارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =