logo aryam

انواع کاشت دندان

انواع-کاشت-دندان

انواع-کاشت-دندان

انواع کاشت دندان

کاشت دندان روشی مصنوعی برای زیبایی و  بازسازی دندان های از دست رفته است، که به عدم تحلیل و فرسایش استخوان فک کمک می کند. افرادی که دندان های خود را از دست می دهند از صحبت کردن و لبخند زدن اجتناب می کنند. این از دست رفتگی دندان ها غذا خوردن افراد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.  بدین ترتیب، کاشت دندان به حفظ ویژگی های ظاهری افراد و حفظ استخوان فک آنها کمک می کند.

انواع-کاشت-دندان

انواع-کاشت-دندان

انواع کاشت دندان

در کاشت دندان معمولا از تیتانیوم استفاده می شود. که باید توسط متخصصین به درستی و به طور اثر بخ در جای خود قرار بگیرند.  به دلیل پیچیدگی های این تکنولوژی از پزشک معالج و مواد مورد استفاده اطمینان حاصل کنید.

معمولا دندان ساخته شده در فک و با استخوان طبیعی  دندان اصلی  کاشته می شود. در نتیجه کاشت دندان، به برقراری شرایط ثابت و به عنوان دندان جایگزین استفاده می شود.

انواع مختلف کاشت دندان شامل موارد زیر است:

روش اندوستال

این نوع کاشت مستقیما در استخوان فک کار گذاشته می شود. به طور معمول مانند پیچ ​​های کوچک، سیلندرها و یا صفحات، دندان را شکل می دهند این نوع کاشت رایج ترین نوع کاشت دندان می باشد.

روش سابپریوستل

این نوع کاشت در زیر لثه قرار گرفته، اما در بالای استخوان فک قرار دارد. این نوع کاشت برای افرادی که فک کوچک داشته و خواهان ترمیم آن نیستند، استفاده می شود.

کاشت دندان معمولا در سایز، و ارتفاع  متفاوت و با اندازه استاندارد و باریک استفاده می شوند.پزشک معالج  با گزینه های موجود شیوه مورد نیاز دندان یا دندان های را که نیاز به جایگزینی دارد را تشخیص می دهد.

روش دو مرحله ای کاشت دندان: روش دو مرحله ای کاشت دندان شامل جراحی کاشت دندانی ست که در فک و نزدیک بافت لثه کار گذاشته می شود. چند ماه پس از بهبود، یک جراحی کوچک انجام میشود، تا زمینه ساز یک بازسازی موقت و جایگزینی   مناسب باشد.

روش یک مرحله ای کاشت دندان

روش یک مرحله ای کاشت دندان شامل جراحی و جایگزینی دندان در استخوان فک و در سطح بالای بافت لثه به طوری که قابل رویت باشد انجام می گیرد. در نتیجه پس از گذشت چند ماه، دندان بازسازی شده موقت را حتی بدون کوچکترین جراحی جایگذاری می کنند.

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =