logo aryam

اقدامات بعد از ایمپلنت

اقدامات-بعد-از-ایمپلنت

اقدامات-بعد-از-ایمپلنت

ایمپلنت چیست؟

دندان عضو مهمی در بدن می باشد هرگونه آسیبی به آن بدن را دچار مشکلات و بیماری های زیادی می کند. ایمپلنت روش قرار دادن دندان جدید در موقعیت دندان از دست رفته می باشد. دندان ها به دلایل مختلفی از جمله پوسیدگی ، عفونت های لثه ای، شکستن از بین می رود . ایمپلنت دندان را می توان پس از اتمام سن رشد انجام داد که این سن برای دختران از  16 سالگی و برای پسران از 18 سالگی می باشد. اقدامات بعد از ایمپلنت نیز یکی از نکات مهمی ست که باید برای نگهداری حتما رعایت نمود.

اقدامات بعد از ایمپلنت

اقداماتی جهت نگهداری از ایمپلنت به اندازه کاشت ایمپلنت دارای اهمیت است. در صورت عدم رعایت موارد لازم کاشت ایمپلنت بی فایده بوده و نیاز به ایمپلنت مجدد برای فرد ایجاد می کند. در این خصوص رعایت موارد زیر بعد از ایمپلنت الزامی است:

  1. استفاده از داروی استروئیدی جهت رفع ورم و التهاب ناشی از کاشت ایمپلنت در قسمت کاشت ظرف 2 روز . در صورتی از این دارو استفاده کنید که بعد از گذشت 4 الی 5 روز از جراحی تورم محل کاشت بهبود نیابد.
  2. استفاده از کمپرس سرد یا گرم در روز اول و دوم بعد از ایمپلنت برای تسریع روند بهبودی ورم در ناحیه کاشت موثر می باشد. برای کمپرس سرد کیسه یا حوله ای که حاوی یخ می باشد یا حوله ای سرد شده را به قسمت صورت درست در ناحیه جراحی به مدت 10 الی 20 دقیقه قرار دهید. این کار را به دفعات زیاد با فاصله 10 الی 20 دقیقه در طول روز تکرار کنید.
  3. بعد از ایمپلنت خونریزی در محل جراحی مشاهده می شود. اگر بیش از 10 دقیقه این خونریزیزی ادامه داشت، سر خود را بالا گرفته و از کمپرس سرد در قسمت جراحی شده استفاده کنید. برای بند آمدن خونریزی، گاز استریل را روی محل جراحی قرار داده و به مدت 15 الی 20 دقیقه فشار دهید. این کار را به دفعات مکرر انجام دهید تا خونریزی قطع شود. در صورتی که با انجام این اقدامات بند نیامد حتما با دندانپزشک خود درمیان بگذارید.
اقدامات-بعد-از-ایمپلنت

اقدامات-بعد-از-ایمپلنت

بهترین زمان ایمپلنت

برای انجام ایمپلنت بهترین زمان 3 ماه بعد از کشیدن یا افتادن دندان می باشد. فاکتور زمان در انجام ایمپلنت بسیار مهم می باشد. زیرا با گذشتن بیش از 3 ماه از زمان از دست دادن دندان، استخوان دندان دچار تحلیل می شود و در صورت حاد بودن آن استخوان دندان نیز از بین می رود.

در این صورت باید ابتدا جراحی پیوند استخوان صورت گیرد و بعد از اطمینان از موفق بودن جراحی نسبت به ایمپلنت دندان اقدام کرد. دندانپزشک قبل از ایمپلنت باید از عدم وجود ریشه دندان از دست رفته در دندان اطمینان حاصل کند. در صورت وجود ریشه دندان در لثه باید اقدام به کشیدن آن کشید.

در صورتی که ریشه در لثه عفونت کرده باشد باید اقداماتی جهت از بین بردن آن انجام دهد. اگر دندانپزشک بدون معاینه و بررسی دندان از دست رفته اقدام به انجام ایمپلنت کند، موفقیت آمیز نبوده و بعد از گذشت مدت زمانی نیاز مجدد به ایمپلنت پیدا می شود .

 

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =