logo aryam

شکستگی دندان لمینت شده

شکستگی دندان لمینت شده

شکستگی دندان لمینت شده

شکستگی دندان لمینت شده

امروزه افراد به زیبایی ،ظاهر، فرم ورنگ دندان های خود توجه زیادی می کنند. چنانچه شخص دندان های بدفرم و بدرنگ ونامرتبی داشته باشند، از صحبت کردن، خندیدن وحتی باز کردن دهان خود جلوگیری می کند. درنتیجه اعتماد به نفس افراد وقدرت تکلم پایین می آید.برای از بین بردن این مشکلات روش لمینت دندان یا ایمپلنت برای زیباسازی و نظم دندان ها بسیار مناسب ورایج است.

شکستگی دندان لمینت شده

شکستگی دندان لمینت شده

علت شکستی دندان لمینت شده

لمینت  دندان مشکلات دندان های قدامی و جلویی را رفع می کند. اگر دندانی با ضایعات زیادی همراه نباشد، دندانپزشک فقط به مینای دندان می پردازد. اما گاهی دندان قروچه (دندان قروچه عبارت است از عادت ساییدن دندان‌ها) باعث شکستگی دندان های لمینت شده می شود وبه آن آسیب می رساند. برای اینکه طول عمر دندان درمان شده بالا رود باید فرد از ابتدا شرایط درمان را داشته باشد و به بیماری های دهانی وعفونی مبتلا نباشد تا از شکستگی دندان کاهش یابد. یکی از عواملی که طول عمر دندان لمینت شده را افزایش می دهد، نخوردن غذاها وشکلات های سفت و گاز زدن های سخت وبی جا بوده است. اگر دندانی که لمینت شده است و به علت های متفاوت با پریدگی و شکستگی همراه شود می توان در ترمیم کردن مجدد آن با لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیتی آن را اصلاح کرد . درمان لمینت هم مانند بقیه ی درمان های ترمیم دندان با حساسیت گرما و سرما فراوان مواجه است و بعداز مدت زمانی این حساسیت از بین می رود.

مراقبت از دندان لمینت شده

برای داشتن دندان لمینت شده سالم وزیبا باید این اقدام را نزد دندان پزشکی حاذق وزبردست انجام دهد. زیرا دندان لمینت شده به مرور زمان امکان شکستگی وساییدگی پیدا می کند ولی کنده نمی شود. پس وقتی که فرد دندانی را لمینت می کند باید درحفظ و نگهداری آن کوشا باشد.
• فرد باید مراقبت های دهانی وبهداشتی لازم وکافی را به عمل آورده و با رعایت کردن بهداشت دندان ها از آسیب رسیدن به دندان لمینت شده پیشگیری کند.
اگر فرد نیاز به جرم گیری دندان داشت، باید به دندانپزشک معالج خود اطلاع دهد که دندانش لیمنت است و اگر جرم گیری را با استفاده از دستگاه انجام می دهد دندانپزشک باید بااحتیاط کامل این جرم گیری را انجام دهد .
• قبل ازتجویزواستفاده از دهانشویه بهداشتی به دندانپزشک خود از نحوه استفاده آن سوال کند.زیرا استفاده ای بی رویه از دهانشوی های حاوی فلوراید به دندان لمینت شده آسیب می رساند.
• گازنزدن نجویدن ته دیگ ها ،میوه های سفت، یخ و…در دندان لمینت شده تا طول عمر دندان لمینت شده افزایش پیدا کند.
• دندان لمینت شده پوسیده می شود برای جلوگیری از این امر به بهداشت دهان باید توجه کرد.

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =