logo aryam

تغذیه بعد از ایمپلنت

تغذیه-بعد-از-ایمپلنت

تغذیه-بعد-از-ایمپلنت

تغذیه بعد از ایمپلنت

یکی از سوالاتی که برای بیشتر افراد پیش می آید اینست که بعد از ایمپلنت دندان چه کنیم و چه غذایی بخوریم ؟ از انجائیکه روش درمان و تخصص دندانپزشک در نتیجه ایمپلنت مهم می باشد مراقبت های بعد از جراحی بر موفقیت درمان مهم می باشد به طوری که عدم مراقبت صحیح اثرات منفی بر دندان کاشت می گذارد . یکی از این موارد تغذیه می باشد . در صورتی که فرد یک دندان کاشته باشد باید تا 24 ساعت از خوردن غذای سفت و سخت جلوگیری کند . همچنین نوشیدن با نی نیز به دلیل مکشی که ایجاد می کند برای دندان ایمپلنت شده مناسب نمی باشد . در صورتی که فرد چند دندان خود را ایمپلنت کرده باشد برای بهبود سریع زخم ها از کلسیم ، ویتامین C و پروتئین استفاده شود. افراد تصور می کنند خوردن غذاهای نرم که دارای نشاسته می باشد مانند سیب زمینی و برنج بعد از جراحی مناسب می باشد . در صورتی که با وجود راحت بودن جویدن ، غذای مغزی برای بهبود زخم ها نیست .

تغذیه-بعد-از-ایمپلنت

تغذیه-بعد-از-ایمپلنت

چه غذایی بعد از ایمپلنت دندان بخوریم؟

غالبا زخم هایی که در طی جراحی ایجاد می شود بعد از مدت زمانی بهبود می یابد . بعد از 10 روز بعد از ایمپلنت بهبودی باید حاصل شود اما در صورتی که بیشتر از 10 روز زخم ها هنوز التیام پیدا نکرده باشد مراقبت های فرد به درستی نبوده است . تغذیه نامناسب بهبودی زخم را به تاخیر می اندازد . برای تغذیه مناسب ، برنامه غذایی باید حاوی موادی به شرح ذیل باشد:
• کلسیم و پروتئین ( مکمل های پروتئینی )
• آب پرتقال تازه
• ماست ( پروبیوتیک ) و شیر
• تخم مرغ

تغذیه در روز جراحی ایمپلنت

بعد از جراحی ایمپلنت در همان روز فرد نباید از غذاهای سفت استفاده کند بهتر است از غذاهای نرم و ولرم استفاده شود تا دندان کاشته شده جوش بخورد . زیرا بافت در این قسمت به دلیل جراحی حساس می باشد و نباید به ان فشار آورد . درد و خونریزی بعد از جراحی طبیعی است و برای تسکین آن معمولا پزشک مسکنی به صورت آمپول یا خوراکی به بیمار تجویز می کند .

تغذیه بعد از یک ماه از جراحی ایمپلنت

از انجائیکه باید بین استخوان فک و ایمپلنت اتصال بیشتری ایجاد شود تا مانند دندان های طبیعی باشد بهتر است از غذاهای حاوی کلسیم مانند لبنیات استفاده شود تا به بهبود آن کمک شود . در این زمان از خوردن مواد غذایی حاوی قند و شکلات خودداری شود زیرا موجب پوسیدگی دندان می شود.

عزیران تهرانی برای کسب اطلاع از دندانپزشک خوب در غرب تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی لثه

پیوند استخوان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

کامپوزیت دندان

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – صادقیه -بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =