logo aryam

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است

بهترین متخصص ایمپلنت

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است

موارد استفاده ایمپلنت

اگر تعدادی دندان از دست داده دارید و می خواهید این دندان های از دست رفته را جایگزین نمایید از چند طریق می توانید اقدام نمایید: پروتز ثابت (بریج)، پروتز متحرک ( پلاک و یا دست دندان) و ایمپلنت که هر کدام با توجه به شرایط شما می تواند مناسب باشد.
ایمپلنت پین های باریکی هستند که از تیتانیوم خالص سازگار ساخته شده است که درون استخوان فک کار گذاشته می شود و با استخوان فک جوش می خورد و همچنین باید عنوان نمود درصد موفقیت ایمپلنت بسیار بالا می باشد و بصورت میانگین تا 95 درصد امکان موفقیت ایمپلنت وجود دارد و البته ایمپلنت برای هر کسی نیز مناسب نمی باشد.
پایه فیکسچر ایمپلنت به عنوان ریشه در استخوان فک جا داده می شود، جهت نگهداری روکش هایی که تاج دندان می باشند و روی آن قرار می گیرند و همچنین از ایمپلنت می توان در اوردنچر ایمپلنت استفاده کرد زمانی که دندان مصنوعی های فرد گیر کافی ندارد می توان از اوردنچر ایمپلنت جهت گیر دادن پایه دندان مصنوعی استفاده کرد.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است

ایمپلنت دندان

افرادی که مناسب ایمپلنت نمی باشند

  • افراد بسیار جوانی که فک آنها هنوز رشد کافی نداشته است.
  • بانوان باردار و افراد سیگاری ( کشیدن سیگار برای ترمیم طبیعی بافت های بدن ضرر دارد و احتمال موفق شدن ایمپلنت را کاهش می دهد)
  • افراد معتاد و یا الکلی، افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند.
  • افرادی که بیماری های مزمن مثل فشار خون بالا، دیابت و هموفیلی و بیماری های بافت همبند را داشته اند.
  • افرادی که داروهای خاص مثل استرویید و کورتن مصرف می کنند.
  • افرادی که دندان قروچه می کنند.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب می باشد

  • کسانی که از سلامت کلی بدن برخوردارند کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت می باشند.
  • کسانی که لثه های سالم دارند نیز برای انجام ایمپلنت مناسب می باشند.
  • کسانی که مقدار کافی استخوان برای جوش خوردن ایمپلنت دارند.
  • بعضی از آدم ها نیز آنچنان استخوان فکشان را از دست داده اند که تنها راه ممکن برای بازسازی فک آنها ایمپلنت می باشد در ابتدا باید استخوان به روش های خاصی و تا اندازه مطلوب بازسازی گردد.

بعد از قراردادن ایمپلنت مراقبت های بعد از ایمپلنت و لثه های اطراف آن که شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است بسیار مهم می باشد. همچنین ویزیت های منظم توسط متخصص ایمپلنت نیز بسیار مهم می باشد.
البته جای نگرانی نیست توسط بهترین متخصص ایمپلنت تشخیص داده می شود که آیا ایمپلنت برای شما گزینه مناسبی می باشد یا خیر.
از فک های شما عکس رادیوگرافی تهیه می گردد و در صورت نیاز CT اسکن هم گرفته می شود. تا اطلاعاتی راجع به تراکم استخوان و حتی شکل آن به دست بیاید. و پس از مشاوره در مورد راه های ممکن با شما بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته انتخاب می گردد.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است

هنگام انتخاب ایمپلنت نکاتی که در نظر گرفته می شود: میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت می باشد.
اگر استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاصی مقداری استخوان برگرفته شود و به نقاط مورد نیاز پیوند زده شود.
همچنین می توان گفت بر اساس سختی استخوان نوع پیچ دار و یا نوع بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود. ایمپلنت می تواند بلافاصله پس از از دست رفتن دندان جایگزین گردد در واقع می توان گفت بهترین زمان برای جایگزینی دندان های از دست رفته دقیقاً بعد از کشیدن دندان می باشد و شکل ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی است در زمان از دست رفتن دندان اگر بلافاصله جایگزینی دندان صورت نگیرد امکان تحلیل استخوان و کاهش توانایی در جویدن و کج شدن دندان های کناری می باشد.
البته اگر با تاخیر ایمپلنت گذاشته شود ایمپلنت کوچکتر و استوانه به دلیل میزان در دسترس بودن استخوان کمتر استفاده می گردد.
مکان گذاشتن ایمپلنت و نوع سیستم مناسب آن تنها بوسیله یک متخصص ایمپلنت تعیین می شود. که با توجه به چیزی که تا الان عنوان گردید میزان حجم و چگالی استخوان فک، تعداد و موقعیت و استحکام دندان های طبیعی فرد، شرایط لثه، شرایط و تعداد دندان های فک مقابل از عوامل مهم حین معاینه می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =