logo aryam

انواع بیماری لثه

بیماری لثه و متخصص ایمپلنت

انواع بیماری لثه

بیماری‌های لثه:

می توان گفت از مهمترین دلایل انواع بیماری لثه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد عدم رعایت کردن موارد مناسب جهت بهداشت لثه ها و دندان ها می تواند عواقب بدی داشته باشد و منجر به عفونت لثه ها شود و عوارض وخیمی را به دنبال آورد. البته ژنتیک و عادت های بد مانند سیگار کشیدن نیز در این زمینه دخیل می باشند.
در این مقاله اطلاعاتی در مورد بیماری لثه در اختیار شما قرار داده می شود تا با آن آشنایی داشته باشید در صورت آشکار شدن علایم آن خیلی سریع به دندانپزشک متخصص تان مراجعه نمایید.
جناب آقای دکتر میثم آریام به عنوان متخصص جراحی لثه و متخصص ایمپلنت، و جراحی های پیشرفته، تمامی بیماری های لثه را تحت درمان قرار می دهند.
و همچنین دکتر میثم آریام به عنوان بهترین متخصص ایمپلنت می توانند برای کسانی که احتیاج و تمایل به کاشت و جایگزینی ایمپلنت دندانی را دارند، عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهند.

انواع بیماری لثه

پریودنتال

یا التهاب لثه، به دلیل عفونت لثه و استخوان های اطراف دندان ها بوجود می آید. از اولین علایم  بیماری  پریودنتال که نشان دهنده آلودگی لثه و باکتری دهانی می باشد، خونریزی و متورم شدن لثه های می باشد. در صورت عدم درمان این بیماری، امکان گسترش یافتن این بیماری، و از بین رفتن دندان و لثه ها می باشد.
این بیماری به دو نوع زیر تقسیم بندی می شوند:

Gingivitis : التهاب لثه در گردن دندان
Periodontitis : التهاب استخوان و بافت دندان

سیاه شدن لثه‌ها

سیاه شدن لثه و اینگونه تغییرات روی لثه ها ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها و … ایجاد گردد.
لثه بافت بسیار پر اهمیتی می باشد که در اطراف دندان قرار می گیرد و نگهداشتن دندان ها در جای خود، از وظیفه مهم بافت لثه می باشد.

بیماری لثه و بهترین متخصص ایمپلنت

انواع بیماری لثه، سیاه شدن لثه

در برخی از موارد تغییر رنگ لثه می تواند طبیعی باشد ولی در موارد دیگر می تواند نشانه بیماری باشد.
سیاه شدن لثه و یا تغییرات دیگر روی لثه، ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها و… باشد. در برخی از موارد تغییر رنگ لثه، طبیعی است ولی در بعضی موارد نیز ممکن است نشانه‌ای از بیماری لثه باشد.
درمان لثه سیاه: عدم درمان سیاه شدن رنگ لثه در دراز مدت می تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند. برای درمان لثه سیاه راه‌های درمانی مختلفی مثل لیزر درمانی، جراحی لثه و… استفاده نمود.

سفید شدن لثه:

در زمانی که دهان و دندان شما از سلامت کامل برخوردار است، لثه‌ها به رنگ صورتی و کاملاً پایدار می باشند. در زمانی که بهداشت دهان و دندان صحیح رعایت نشود ممکن است رنگ لثه ها به رنگ سفید تغییر کند.
برای درمان لثه سفید ابتدا باید دلیل آن مشخص شود تا درمان صورت پذیرد بعضی مواقع دلایل سفید شدن لثه ها را می توان کم خونی عنوان کرد، اگر سفید شدن لثه ها در اثر کم خونی باشد راه های درمان آن، تغییر در رژیم غذایی و مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها می باشد.

آبسه دندان:

آبسه دندان، غده‌ای عفونی و چرکی می باشد که در اطراف ریشه‌ی دندان تشکیل می‌ گردد. اصولاً آبسه بعد از پوسیدگی دندان بوجود می‌آید. آبسه دندان بعد از مدتی به عاج و ریشه دندان نیز آسیب وارد می کند.

بیماری لثه و بهترین متخصص ایمپلنت

انواع بیماری لثه، آبسه دندان

برای درمان آبسه دندان راه‌های مختلفی وجود دارد که مهم‌‌ترین آنها، استفاده از آنتی‌بیوتیک، جراحی، کشیدن دندان و کانال ریشه می‌باشد.

بیماری لوکوپلاکی:

این بیماری باعث بوجود آمدن لکه‌های سفید روی لثه، پوشش دهان و زبان می‌گردد.  بعضی از فعالیت‌های تحریک‌کننده دهان مثل سیگار کشیدن باعث لوکوپلاکی می‌شوند. وجود این لکه‌های سفید بی‌ضرر هستند و بیشتر مواقع به خودی خود درمان می‌شوند ولی اگر بیماری لوکوپلاکی وجود داشته باشد ممکن است منجر به بروز سرطان دهان گردد.

عقب رفتگی لثه:

در بعضی مواقع با بالا رفتن سن ممکن است لثه ها به عقب رانده شود، که به تدریج باعث می شود ریشه دندان در معرض نور قرار گیرد.
در زمانی که ریشه دندان در معرض نور قرار گرفت، ممکن است باعث شود شرایط پوسیدگی دندان فراهم گردد. و دندان های پوسیده نیز در معرض عفونت قرار گرفته و از بین خواهند رفت.
در صورت بروز این بیماری راه های زیادی برای درمان وجود دارد مثلاً می توان به جراحی، ترمیم به وسیله کامپوزیت، کامپوزیت صورتی و … اشاره نمود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 14 =